S&P 500 skoczył o 110% w ciągu ostatniej dekady, ale wszystkie pięć akcji FAANG generowało jeszcze większe zwroty. Apple i Amazon (NASDAQ: AMZN) przodowały, zyskując odpowiednio 660% i 560%. Alfabet skończył w środku stawki, aż 328%. Z kolei Netflix (NASDAQ: NFLX) i Meta Platforms podniosły ogon, wspinając się odpowiednio o 250% i 169%.

Wszystkie pięć firm wciąż jest siłą, z którą należy się liczyć, ale to nie znaczy, że wszystkie pięć pokona rynek w ciągu następnej dekady. Mając to na uwadze, oto jeden zapas FAANG do kupienia teraz i jeden, którego należy unikać.

Sprawa dla Amazona
Problemy z łańcuchem dostaw i rosnące koszty mocno uderzyły w Amazon. Zarząd oszacował, że presja inflacyjna spowodowała wzrost kosztów przyrostowych o 2 miliardy dolarów w ostatnim kwartale, a nadwyżka zdolności produkcyjnych dodała kolejne 2 miliardy dolarów. Co więcej, wysoka inflacja była również przeszkodą dla uznaniowych wydatków konsumentów. W rezultacie przychody wzrosły zaledwie o 14% w ciągu ostatniego roku, a Amazon wygenerował ujemne wolne przepływy pieniężne (FCF) w wysokości 24,6 mld USD.

Te wyniki są dalekie od ideału, ale inwestorzy przesadnie reagowali na krótkoterminowe problemy. Z czasem inflacja ulegnie normalizacji, a Amazon ma plan na nadmiar możliwości realizacji. Kup z Prime to nowa usługa, która zapewnia zewnętrznym sprzedawcom dostęp do usług Amazon, rozszerzając korzyści programu członkostwa Prime (takie jak szybka, bezpłatna płatność) poza rynek Amazon.

Mówiąc szerzej, Amazon ma niezawodną przewagę w dwóch rozwijających się branżach: e-commerce i cloud computing. Amazon zarządza najczęściej odwiedzanym rynkiem internetowym na świecie, który według eMarketer będzie w tym roku napędzał prawie 40% sprzedaży detalicznej w USA. Oczekuje się, że globalna sprzedaż e-commerce będzie rosła o 11% rocznie, aby osiągnąć 7,4 biliona dolarów do 2025 roku, co oznacza, że ​​działalność detaliczna Amazona wciąż ma dużo miejsca do działania.

Ponadto firma badawcza Gartner po raz kolejny uznała Amazon Web Services (AWS) za najlepszą platformę chmurową w zeszłym roku, powołując się na jej status lidera innowacji w branży. Aby umieścić swoją pozycję lidera w kontekście, AWS miała 33% udziału w rynku usług infrastruktury chmury w pierwszym kwartale, więcej niż Microsoft i Alphabet razem wzięte.

To dobrze wróży na przyszłość. Marża operacyjna AWS zwykle wynosi około 30%, co czyni ją znacznie bardziej dochodową niż działalność detaliczna Amazona. Co więcej, AWS również rośnie szybciej i trend ten prawdopodobnie się utrzyma, ponieważ oczekuje się, że szerszy rynek przetwarzania w chmurze będzie rósł o 16% rocznie, aby osiągnąć 1,6 biliona dolarów do 2030 r. W tym celu AWS powinien zwiększyć rentowność Amazona w nadchodzących latach .

Obecnie akcje są o 38% niższe od najwyższego poziomu, notując 2,5-krotność sprzedaży, blisko najniższej wyceny w ciągu ostatnich pięciu lat. To wygląda jak okazja i właśnie dlatego te akcje FAANG to krzykliwy zakup.

Sprawa przeciwko Netflixowi
Pionier streamingu Netflix zrewolucjonizował rozrywkę, zapewniając widzom wygodniejszą alternatywę dla tradycyjnej telewizji. Netflix dodatkowo wyróżnił się oryginalną treścią. Godne uwagi tytuły, takie jak Stranger Things i Squid Games , urzekły publiczność na całym świecie, a Netflix jest obecnie właścicielem siedmiu z 10 najlepszych oryginalnych serii, według Nielsena .

Dzięki tej przewadze konkurencyjnej firma posiada pewną siłę cenową. Średnie miesięczne członkostwo kosztowało 11,77 USD w ostatnim kwartale, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z poprzednim rokiem. Ale żadna firma nie ma nieograniczonej możliwości ustalania cen, więc wzrost liczby abonentów jest nadal istotną częścią równania. Niestety w pierwszym kwartale Netflix stracił 200 000 subskrybentów, co oznacza pierwszą stratę od ponad dekady. Co gorsza, firma spodziewa się utraty kolejnych 2 mln abonentów w drugim kwartale.

Nic dziwnego, że Netflix w ciągu ostatniego roku odnotował nieco słabe wyniki finansowe. Przychody wzrosły zaledwie o 15%, a firma wygenerowała ujemny FCF w wysokości 27 mln USD, w porównaniu z dodatnim FCF wynoszącym 2,5 mld USD w poprzednim roku.

Trzeba przyznać, że Netflix nie siedzi w miejscu. Dyrektor generalny Reed Hastings omówił możliwość tańszego poziomu z reklamami podczas ostatniej rozmowy o zarobkach . Według The New York Times , Netflix powiedział swoim pracownikom, że usługa wspierana reklamami może zostać uruchomiona już w tym roku . To z pewnością może ożywić wzrost liczby subskrybentów, ale chciałbym zobaczyć pewne dowody przed zakupem akcji.

Dla doprecyzowania nie sugeruję, że obecni akcjonariusze powinni sprzedawać. Netflix to świetna firma z silną pozycją w rozwijającej się branży streamingowej , a akcje mogą w końcu odbić się po 73% spadku. Ale w chwili obecnej uważam, że inwestorzy powinni wstrzymać się z rozpoczęciem (lub zwiększeniem) pozycji w tych akcjach.

Suzanne Frey, kierownik w Alphabet, jest członkiem rady dyrektorów The Motley Fool. John Mackey, dyrektor generalny Whole Foods Market, spółki zależnej Amazon, jest członkiem rady dyrektorów The Motley Fool. Randi Zuckerberg, była dyrektor ds. rozwoju rynku i rzeczniczka Facebooka oraz siostra dyrektora generalnego Meta Platforms Marka Zuckerberga, jest członkiem rady dyrektorów The Motley Fool. Trevor Jennewine zajmuje stanowiska w Amazon. Motley Fool ma pozycje i rekomenduje Alphabet (akcje A), Alphabet (akcje C), Amazon, Apple, Meta Platforms, Inc., Microsoft i Netflix. Motley Fool poleca firmę Gartner i zaleca następujące opcje: długie rozmowy za 120 USD w marcu 2023 r. na Apple i krótkie rozmowy za 130 USD w marcu 2023 r. na Apple. Motley Fool ma politykę ujawniania informacji .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.