InPost – wiodąca w Europie platforma dostawcza e-commerceodnotowała w drugim kwartale 97,8% wzrost przychodów do 1 696,5 mld zł. Mimo presji inflacyjnej skorygowana EBITDA wzrosła o 1% do 511 mln zł. InPost odnotował również rekordowy wzrost wolumenu – znacznie powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, dostarczając 179,9 mln paczek w drugim kwartale, czyli o 73% więcej. Kluczowe informacje: W Polsce Grupa odnotowała wzrost wolumenu kanałów poza platformą Allegro o 36% rok do roku i 6% na samej platformie. W II kwartale w Polsce Grupa osiągnęła 20% wzrost produkcji ogółem – przy wzroście rynku o 7%, we Francji wzrost o 7% przy spadku rynku do 2 %, natomiast w Wielkiej Brytanii, wzrost wolumenu osiągnął 225% przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7%. InPost we wszystkich krajach znacznie rozbudowało swoją sieć maszyn, w drugim kwartale zainstalowano blisko 2 000 nowych maszyn, a na koniec kwartału było ich ponad 2 000, z czego: 18 18 maszyn było w Polsce (12%) w porównaniu do końca 2021 r.), 1012 (223% w porównaniu do końca 2021 r.) we Francji i 3935 (25D w porównaniu z końcem 2021 r.) w Wielkiej Brytanii. W Polsce zostaje uruchomiony pierwszy Paczkomat bez ekranu, a we Francji pierwszy Paczkomat InDoor. We Francji marka Mondial Relay została ponownie uruchomiona, odnowiono cały jej wizerunek, uruchomiono aplikację mobilną zgodnie z ogłoszonym modelem InPost Mobile, ogłoszono plan dostaw J1 o nazwie Mondial Relay Express (dostawa J 1) oraz utworzono 5 oddziałów regionalnych i odnowiony. W Wielkiej Brytanii wprowadzono zwroty bez etykiety, co spowodowało gwałtowny wzrost sprzedaży na tym rynku – całkowita produkcja wzrosła o 225% rok do roku. Na koniec drugiego kwartału prawie połowa dorosłej populacji kraju, czyli 15,8 mln osób, otrzymywała przesyłki w Polsce za pośrednictwem Paczkomatów® InPost. Oznacza to, że liczba użytkowników wzrosła o 1 % w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W Polsce prawie połowa klientów posiada Paczkomaty® InPost w zasięgu 7-minutowego spaceru. Na rynku krajowym Grupa utrzymuje bardzo wysoki poziom lojalności klientów – NPS – 75 punktów przy średniej polskiej branży wynoszącej -2.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.